Kiropraktor med myke, forsiktige manipulasjons - teknikker utviklet over mange år.

Bred erfaring innen kiropraktikk

Kiropraktikk er læren om håndmanipulasjon av skjelett og ledd med hovedfokus på ryggsøylen. Kiropraktor Carl Christian Ashton Johnsen er utdannet ved Anglo-European College of Chiropractic i Bournemouth fra 1993 til 1998. Han åpnet Frogner Kiropraktorklinikk AS i 2002 etter allsidig praksis i Norge og England.

Priser

Første konsultasjon

700 kr

Oppfølging

500 kr pr. time

Hva gjør en kiropraktor?

Kiropraktoren undersøker og behandler via muskel- og skjelettsystemet ( i hovedsak ryggsøylen fra haleben til nakke). Carl Johnsen har fokus på helhetlig tilnærming til mennesket og harmonisering av kropp og rygg. Han undersøker nøye, og rekvirerer til røntgen og spesialister samt sykmelder hvis nødvendig. Kiropraktoren vår har opparbeidet seg en myk og spesifikk behandlingsteknikk som skaper en positiv reaksjon i smerte-/feilstillingsbehandlingen.

Leddmanipulasjonene gir en "knekkelyd" - dette er vakuum som slippes når Carl Johnsen benytter sine manipulasjonsgrep. Behandlingene foregår liggende eller sittende på benk. Nakkemanipulasjoner utføres i ryggliggende stilling.

Nært samarbeide med fysioterapeut/akupunktør og psykoterapeut/sexolog gjør klinikken eksepsjonell i helhetlig tilnærming og ivaretagelse individuelt, familiært eller i bedrift. Vi tar imot pasienter med helseforsikringer. Vi samarbeider med helseforsikringsagenter som Falck Helse, Nordic Netcare og Storebrann. Vi er med i det kvalitetssikrede Behandlernettverk.no.

Vi behandler vanlige tilstander som blant annet

• Isjias

• Prolaps

• Smerter i rygg

• Lumbago

• Smerter i bryst

• Kink i nakken

• Nakkesmerter

• Skuldersmerter

• Smerter i armer og hender

• Svimmelhet/vertigo

• Smerter i bekken

• Bekkenløsning

• Smerter i ben og fot

• Kolikk, KISS-KID og torticollis hos spedbarn

Henvisning og sykemelding

Vi har lang erfaring med undersøkelse og behandling av nevrologiske symptomer som smerter, nummenhet og pareser. Vi henviser videre til spesialist ved behov.

I dag fungerer kiropraktoren som primærkontakt med henvisningsrett og er godkjent sykmelder på lik linje med leger og manuellterapeuter.

Vi er medlem av

Norsk Kiropraktorforening logo Kiropraktorgruppen logo

Videoen under viser et eksempel på kiropraktisk undersøkelse og behandling