Erfaren fysioterapeut med fokus på benkebehandling og helhetlig tilnærming

Hva gjør en fysioterapeut?

Vår fysioterapeut utfører grundige undersøkelser av muskel- og skjelettsystemet for å stille relevant funksjonsdiagnose. Vigdis Bjørnøy ser hele mennesket og gir optimal helhetlig behandling for å lindre/fjerne dine plager og optimalisere din funksjon. Du får veiledning og instruksjon i enkle øvelser/tøyninger som kan gjøres på jobben og hjemme. Hun hjelper både voksne, eldre og barn.

Trenger du eller din bedrift arbeidsplasskartlegging og ergonomisk veiledning, kan vår fysioterapeut bestilles via NAV eller direkte via arbeidsgiver. Vigdis Bjørnøy er spesialisert innen HMS (bedriftsfysioterapeut).

Ved mistanke om lidelser som krever tverrfaglig eller annen kompetanse, opplyser vi umiddelbart om dette med anbefaling om å konsultere for eksempel kiropraktor, lege eller spesialist.

Priser

Første konsultasjon

600 kr

Oppfølging

510 kr pr. time

Oppfølging honnør/student:

480 kr pr. time

Behandlingsmetoder

Lidelser i muskel/skjelett-systemet kan skyldes nedarvet funksjonsfeil, sykdom, overbelastninger, feilbelastninger, ulykkesskader eller muskelspenninger som følge av fysisk og/eller emosjonelt stress.

Vi utøver benkebehandlinger med teknikker som

• Manuell tøyning

• Tverrfriksjoner

• Massasje

• Triggerpunktfjerning med nål eller pressur

Vi lager spesialtilpassede treningsprogram og gir opplæring i tøyninger og avspenning du kan gjøre hjemme, på jobb eller på treningssenter. Gode turer i skog og mark er også fin trening for ben og rygg. Vi tar hjemmebesøk etter avtale.

Vi behandler vanlige tilstander som blant annet

• Smerter i bryst, rygg, nakke, skuldre, armer og hender

• Hælspore/plantar fascitt

• Slimposebetennelse

• Senebetennelse

• Bakers cyste

• Runners knee

• Jumpers knee

• Idrettsskader

• Muskelstrekk og spenninger

• Skoliose

• Hjernerystelse

• Musearm

• Tennisalbue og golfalbue

Arbeidsrelaterte plager

Dersom plagene dine er arbeidsrelaterte, har vi bedriftsfysioterapeut som kan besøke din arbeidsplass og utføre arbeidsplassvurdering/kartlegging og bedre ergonomien i forhold til ditt funksjonsnivå.

Videoen under viser behandling